Klantverhaal | Allekabels
‘Ik ben sinds 2017 werkzaam bij Allekabels als manager van de afdeling content, marketplaces en klantenservice’, opent Ivo Ebben.
Allekabels is in 2005 opgericht vanuit een slaapkamer en kwam voort uit het testen van eigen ontwikkelde software voor een webshop. Dat liep meteen storm. We gingen al snel van een start-up naar een scale-up en verkopen nu naast ons eigen merk Allteq ook merken als Nedis, Goobay, Delock en ga zo maar door.
‘Om onze kwaliteit van klantenservice te kunnen waarborgen zijn wij gaan outsourcen. Zo kunnen wij echt altijd onze klanten te woord staan en helpen met vragen over bestellingen, producten of andere zaken betreffende Allekabels.nl. Hiermee verlagen en flexibiliseren wij tevens operationele kosten’, vervolgt Ivo.
‘Al een tijdje waren wij op zoek naar een externe partij om onze klantenservice te voorzien van meer medewerkers. We kwamen in gesprek met Tolzo en het was al snel duidelijk dat dit een perfecte match was. Zo zijn wij uitgekomen in Suriname.’
‘Wij zijn in februari 2022 gestart met een pilot van 3 maanden met een capaciteit van 80 uren per week. Het onboarden van nieuwe werknemers duurt standaard 2 weken en na 8 dagen draaien zij al mee in de lijn. Qua productie-performance lopen zij al snel gelijk met ons team in Nederland. Inmiddels zijn wij opgeschaald naar circa 600 uren per week. Hiermee besteden wij voornamelijk de klantenservice-afdeling uit maar ook een deel contentmanagement van onze websites.’
‘In juni 2022 hebben Brian, de trainer van klantenservice, en ik ons eerste bezoek gebracht aan Suriname. Tijdens deze zakenreis hebben wij kennis mogen maken met het prachtige Suriname en natuurlijk met Tolzo. Het is de bedoeling om jaarlijks 2 à 3 keer naar Suriname af te reizen voor trainingsdoeleinden, bijpraten en om te socializen met het team’, aldus Ivo.