Klanten vertellen

Succes verhalen van samenwerken met een specialist in klantcontact

In 2019 werd ik benaderd door Tolzo of we eens konden praten over het samenwerken op het gebied van klantenservice. In ons gesprek was ik erg sceptisch. Ik zat met vragen. ‘Hoe weten de mensen bij Tolzo dan hoe alles werkt, welke antwoorden ze moeten geven?’ ‘Hoe zit het met het tijd- en cultuurverschil?’ We hebben direct nadat de reisbranche weer enigszins ontwaakte uit de coronaslaap de stoute schoenen aangetrokken en zijn gestart. Mijn klantenservicemanager was na de eerste videotraining overrompeld door de aanpak en professionaliteit van het team. Tolzo gaat ons ook naar een hoger niveau tillen qua automatisering van de klantenservice. Het wordt nog veel mooier allemaal. Albert Weerman, CEO/eigenaar Quick Parking

Eigenlijk wat onverwacht kwam Tolzo op ons pad. Na een leuke kennismaking zijn we in maart (2016) gestart met een pilot van 2 maanden waarbij we deeltijds één medewerker van Tolzo tot onze beschikking kregen om op afstand ons eigen ‘in house’ klantenservice-team aan te vullen. Deze medewerker pikte het snel op en de samenwerking verliep goed. Inmiddels hebben we ons team uitgebreid met 3 professionals van Tolzo waarbij we de activiteiten hebben uitgebreid en ook invulling op de zaterdagen hebben kunnen organiseren. Door de samenwerking zijn we in staat om kwalitatief goed werk te leveren tegen een aantrekkelijke prijs. Jeroen Suurmond, Manager Commercie Keolis Nederland BV

Uit mijn netwerk heb ik Tolzo ingeschakeld om voor onze organisatie een verlengstuk te creëren van onze interne klantenservice. In 2019 zijn we een traject gestart waarbij de klantreis centraal wordt gesteld. Tolzo heeft actief met ons meegedacht op diverse fronten zoals de herautomatisering, het werken met KPI’s en andere organisatorische aandachtspunten. Dit alles heeft geleid tot een waardevolle samenwerking. We zijn kwalitatief veel verder en completer dan voordien en ook veel flexibeler in de bezetting van de klantenservice waardoor de servicegraad nog verder is geoptimaliseerd. Wij maken onze woningeigenaren en gasten blij, Tolzo maakt ons blij. Chadli Hachani, Marketing & Formule manager TopParken

In kwartaal 4 van 2019 kregen we contact met Tolzo. Na de eerste kennismaking ging het hard. We waren aanvankelijk toch wel sceptisch. De grote afstand in kilometers en wellicht ook in andere opzichten als werkcultuur, taal en kennis van Nederland en aansturing waren wel zaken om heel kritisch te gaan ervaren en beoordelen. We hebben het een kans gegeven en wat zijn we enorm blij dat we dit experiment zijn aangegaan. Super gemotiveerde, leuke, professionele mensen die Tolzo voor ons heeft weten in te zetten. Echt een succes. We hebben samen binnen 3 maanden het gehele team op het niveau van de Nederlandse collega’s weten te krijgen. De pilot is inmiddels omgezet in een doorlopende samenwerking en we voorzien zeker nog verdere uitbreidingen. Tamar Biersma, Manager HR & Operations Smart Profile

De eerstelijns klantenservice van onze organisatie hebben we sinds begin 2019 ondergebracht bij Tolzo in Suriname. Grofweg driekwart van alle inkomende calls van woningzoekenden die op zoek zijn naar een huurwoning in een nieuwbouwproject, worden autonoom door de professionals van Tolzo afgehandeld. Hierdoor kunnen onze mensen in Amsterdam zich optimaler focussen op de tweedelijns verzoeken. Dit levert ons vele voordelen op. En de prijs/kwaliteit-verhouding die ze weten neer te zetten is werkelijk subliem. Ik zou zeggen, bekijk ook eens de mogelijkheden voor jouw organisatie. Ronald de Nas, oprichter WOOOVE

We zaten echt omhoog met de invulling van de customer care afdeling voor onze 5 webshops. (Watch2day, Gorilla Sports, BeFit2day, Woondeal en Dealdigger)  Vlak voor Black Friday hebben we onszelf en daarmee ook de mensen van Tolzo in het diepen gegooid. Binnen no-time waren 2 agents thuis in onze Freshdeskomgeving en andere tools om het werk te kunnen doen in ons omnichannel klantcontact. Ondertussen gingen collega’s van deze afdeling in Nederland onverwacht weg en Tolzo heeft dit geweldig aangepakt. We hebben inmiddels beschikking over 3 ‘overseas collega’s’. Binnenkort kunnen we ook nog verder uitbreiden in bereikbaarheid, iets wat al langer op onze bucketlist stond. Seval Okyay, Teamleider Klantenservice en Backoffice bij Dealconomy

Leadexpress

Sinds geruime tijd en naar volle tevredenheid levert Tolzo BV business support aan onze organisatie LeadExpress.nl. Door de groei die onze organisatie doormaakt ontstond er een dringende behoefte naar optimale bereikbaarheid. Tolzo BV verzorgt voor LeadExpress.nl de volledige telefoonbeantwoording tijdens onze openingstijden. Dit doen ze met vakbekwame, vaste en gekwalificeerde medewerkers. Ze zijn het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en vullen de rol van „visitekaartje” voor LeadExpress.nl meer dan prima in.

De accuraatheid waarmee gewerkt wordt in combinatie met de gunstige prijs-kwaliteitsverhouding zijn uitmuntend te noemen. Dit maakt Tolzo BV uniek in de markt. Op basis van onze goede ervaringen zijn wij onlangs een partnership aangegaan met Tolzo BV en de nieuw opgezette telefonische verkoopdienst verzorgt niet onverdienstelijk, sinds enkele maanden de „koude” acquisitie voor LeadExpress.nl. De webanalyse software van LeadExpress.nl is andersom opgenomen in de gereedschapskist van Tolzo BV en wordt ingezet bij meerdere klanten. De warme leads die de webanalyse software van LeadExpress.nl genereert, worden adequaat opgevolgd door Tolzo BV en dit zorgt scorende resultaten. Een win-win situatie voor iedere B2B organisatie. Stefan Smulders, founder Leadexpress.nl

Yoursminc

Via een goede relatie kwamen we in contact met Tolzo omdat we op zoek waren naar een servicebureau dat voor ons de volledige support en andere telefoondiensten kon verzorgen. Dat kan Tolzo werd gezegd en dat klopt inderdaad. De deskundige mensen bij Tolzo, weten van aanpakken en denken zeer pragmatisch mee. Na enkele producttrainingen is Tolzo gestart en wordt onze helpdesk volledig ingevuld waarbij onze klanten telefonisch, per chat en via ons eigen ticketsysteem worden geholpen. We zijn superblij en vormen een sterk team. Wij kunnen ons volledig richten op waar wij goed in zijn: het maken van een mooie, betaalbare online boekhoudoplossing. Rob Zoeteweij, initiatiefnemer en directeur Yoursminc

Farfallina.nl

Zoals velen zijn ook wij begonnen met alle telefoontjes die er bij ons intern doorheen slippen, door Tolzo te laten opnemen. Naarmate we langer met elkaar werkten, nam ook de kennis bij Tolzo toe waardoor steeds meer door ‘onze Tolzo-collega’ gedaan kon worden. En in de vakanties hoeven we niet zelf op zoek naar vakantiekrachten, maar regelt Tolzo dat. Van het een kwam het ander en inmiddels wordt ook de financiële administratie door Tolzo verzorgd. We zijn erg blij met elkaar en hebben elke dag plezier van onze samenwerking. Esther Verbunt, oprichtster Farfallina

We zijn dagelijks zo druk met onze hoofdactiviteiten, dat de mensen van Tolzo ons prima aanvullen als het nodig is. Als we druk zijn met klanten, wordt de telefoon keurig – zoals wij dat zelf ook doen – opgenomen en zodra we in de gelegenheid zijn bellen we onze klanten terug. Van onze klanten krijgen we lauter positieve reacties. Zij vragen: ‘hebben jullie een nieuwe medewerker?’ Een beter compliment kunnen wij niet krijgen. Wij zijn van mening dat we een juiste keuze hebben gemaakt door met Tolzo in zee te gaan. Jelle Vink, partner/vennoot Peelen en Partners belastingadviseurs